TAHUN HIJRIYAH

Masehi Hijriyah

My Music

Jam

JADWAL WAKTU SHOLAT

jadwal-sholat

ABBY KALENDER

AbbyZz

WAKTU SHOLAT

JADWAL SHOLAT

jadwal-sholat

Kalender Hijriyah

Masehi HijriyahPerhitungan pada sistem konversi Masehi รข€“ Hijriah ini memungkinkan terjadi selisih H-1 atau H+1 dari tanggal seharusnya untuk tanggal Hijriyah

Pengumuman Unair

[LENGKAP]

Penerimaan Mahasiswa Baru Unair

[LENGKAP]

Pengumuman Sekolah

Bahasan Sholat Versi Bhs Sunda

Oleh Admin 27-09-2013 06:52:47

 

 

ร™ƒร˜ยชร˜ยงร˜ยจ ร˜ยงร™„ร˜ยตร™‘ร™„ร˜ยงร˜ยฉ

Pembahasan anu berhubungan jeung sholat :

  1. Ta’rif Sholat
  2. Syarat Sholat
  3. Rukun Sholat (dzatiyahna sholat)
  4. Pasunnatan Sholat
  5. Pembatalan Sholat

 

I. Ta’rif Sholat. 

v  Lughot ; ร˜ยงร™Žร™„ร˜ยฏร™ร™‘ร˜ยนร™Žร˜ยงร˜ยกร™ ร˜ยจร™ร˜ยงร™„ร™’ร˜ยฎร™Žร™Šร™’ร˜ยฑร™                                                                         

“Kadar-kadar ngadu’a kalawan kasaean (dina sholat aya du’a)”.

v  Istilah   ; ร˜ยงร™Žร™‚ร™’ร™ˆร™Žร˜ยงร™„ร™Œ ร˜ยงร™Žร™ˆร™’ร™ร™ร˜ยนร™’ร™„ร™Œ ร™…ร™ร™ร™’ร˜ยชร™Žร˜ยชร™Žร˜ยญร™Žร˜ยฉร™Œ ร˜ยจร™ร˜ยงร™„ร˜ยชร™Žร™‘ร™ƒร™’ร˜ยจร™ร™Šร™’ร˜ยฑร™ ร™ˆร™Žร™…ร™ร˜ยฎร™’ร˜ยชร™Žร˜ยชร™Žร™…ร™Žร˜ยฉร™Œ ร˜ยจร™ร˜ยงร™„ร˜ยชร™Žร™‘ร˜ยณร™’ร™„ร™ร™Šร™’ร™…ร™                                  

“Pirang-pirang ucapan sareng padamelan anu di mimitian ku ร˜ยงร™Žร™„ร™„ร™‡ร™ ร˜ยงร™Žร™ƒร™’ร˜ยจร™Žร˜ยฑร™ sareng di tung-tungan ku ร˜ยงร™Žร™„ร˜ยณร™Žร™‘ร™„ร™Žร˜ยงร™…ร™ ร˜ยนร™Žร™„ร™Žร™Šร™’ร™ƒร™ร™…ร™’ dina kabiyasaan-nana”.

Pangna di ayakeun lafadz gholibna, sebab :

  • Aya sholat au ngan ucapan wungkul, henteu aya padamela-nana, seperti sholat jenazah jeung sholat anu di talian.
  • Aya sholat anu ngan saukur padamelan-nana wungkul, seperti solatna jalma anu pireu/ bisu.
  • Aya sholat anu henteu aya padamelan jeung ucapan, seperti sholat dia jero hate atawa sholatna jalma anu pireu anu ditalian.

Sholat mangrupakeun  (Syari’at anu hebeul), hartina Nabi-nabi anu sateu acan Nabi Muhamad SAW. Oge sok ngalaksanakeun sholat. Sakumaha diuningakeun dina kitab I’anatu Tlolibiin. Juz 1. Halaman 21 menurut Ibnu Hajar Al Ashqolani sareng Ahli Meshir, sholat anu lima waktu difardlukeun dina kaping 27 Rajab, lima tahun sate acan Nabi hijrah. Margi menurut qoul anu masyhur diantara Ahli Sajarotil Marab, bahwa difardlukeun-nana sholat ka kang jeung Nabi jeung ka umatna sateu acan hijrah dina waktos Nabi yuswana 48 thn. Bertepatan jeung tahun 609 Masehi. (Fiqhul Islam. Juz 1. Halaman 498)

 

 

II. Syarat Sholat.

1. Syarat Wajibna Sholat. Hartina, dimana kumpul ieu syarat di hiji jalma, maka sholat hukumna wajib. Nyaeta aya genep :

1- Islam ((ร˜ยงร™„ร˜ยฅ ร™†ร™‚ร˜ยงร˜ยก ร˜ยจร™…ร˜ยง ร˜ยฌร˜ยงร˜ยก ร˜ยงร™„ร™†ร™‘ร˜ยจร™Šร™Š ร˜ยตร™„ร˜ยนร™…

Maka henteu wajib kajalma kafir jeung henteu aya kawajiban ngodoan sholat dimana asup islam, margi aya dawuhan Alloh dina Surat Al Anfal. Ayat 37 :

ร™‚ร™ร™„ร™’ ร™„ร™ร™„ร™Žร™‘ร˜ยฐร™ร™Šร™’ร™†ร™Ž ร™ƒร™Žร™ร™Žร˜ยฑร™ร™ˆร™’ร˜ยง ร˜ยฅร™ร™†ร™’ร™Šร™Žร™†ร™’ร˜ยชร™Žร™‡ร™ร™ˆร™’ร˜ยง ร™Šร™ร˜ยบร™’ร™ร™Žร˜ยฑร™’ ร™„ร™Žร™‡ร™ร™…ร™’ ร™…ร™Žร˜ยงร™‚ร™Žร˜ยฏร™’ ร˜ยณร™Žร™„ร™Žร™ร™’...ร˜ยณ

“Bejakeun ku anjeun Muhamad ka jalma anu kafir, lamun maraneh ngeureunan tina kafir (asup islam), maka dihampura sakabeh dosa anu geus kaliwat”.

Anapon jalama anu murtadmah eta henteu wajib sholat, ngan dimana asup islam deui wajib diqodoan. Ieu menurut salian Abu Hanifah

2- Balegh.

Maka henteu wajib sholat ka budak leutik sanajan geus hideng, margi aya hadits anu katampi ti sayidina ‘Ali sareng ‘Umar R.A, anu bahasana ;

 ร˜ยฑร™ร™ร™ร˜ยนร™Ž ร˜ยงร™„ร™’ร™‚ร™Žร™„ร™Žร™…ร™ ร˜ยนร™Žร™†ร™’ ร˜ยซร™Žร™„ร™Žร˜ยงร˜ยซร™Žร˜ยฉร™. ร˜ยนร™Žร™†ร™ ร˜ยงร™„ร™’ร™…ร™Žร˜ยฌร™’ร™†ร™ร™ˆร™’ร™†ร™ ร˜ยงร™„ร™’ร™…ร™Žร˜ยบร™’ร™„ร™ร™ˆร™’ร˜ยจร™ ร˜ยนร™Žร™„ร™Žร™‰ ร˜ยนร™Žร™‚ร™’ร™„ร™ร™‡ร™ ร˜ยญร™Žร˜ยชร™Žร™‘ร™‰ ร™Šร™Žร˜ยจร™’ร˜ยฑร™Žร˜ยฃร™Ž. ร™ˆร™Žร˜ยนร™Žร™†ร™ ร˜ยงร™„ร™†ร™Žร™‘ร˜ยงร™…ร™ ร˜ยญร™Žร˜ยชร™Žร™‘ร™‰ ร™Šร™Žร˜ยณร™’ร˜ยชร™Žร™Šร™’ร™‚ร™Žร˜ยธร™Ž. ร™ˆร™Žร˜ยนร™Žร™†ร™ ร˜ยงร™„ร˜ยตร™Žร™‘ร˜ยจร™ร™Šร™ร™‘ ร˜ยญร™Žร˜ยชร™Žร™‘ ร™Šร™Žร˜ยญร™’ร˜ยชร™Žร™„ร™ร™…ร™Ž. ร˜ยฑร™ˆร™‡ ร˜ยงร˜ยญร™…ร˜ยฏ ร™ˆร˜ยงร˜ยจร™ˆ ร˜ยฏร˜ยงร™ˆร˜ยฏ ร™ˆร˜ยงร™„ร˜ยญร˜ยงร™ƒร™… ร™ˆร™‡ร™ˆ ร˜ยตร˜ยญร™Šร˜ยญ

“Diangkatkeu Qolam Taklif (tulisan panyuprih) tina tilu golongan. Hiji ti jalma anu gelonepikeun ka sadar/ cageur. Dua ti jalama anu sare nepikeun ka hudang. Tilu ti budak leutik nepikeun ka ngimpi jima’ (kaluar cai mani)”. (H.R Imam Ahmad, Abu Daud, Imam hakim, sareng ieu hadits Shohih)

Ciri-ciri balegh ;

ü  Sampurna umur 15 thn. Bari tahun Qomariyah pikeun lalaki jeung awewe. Itungan satahun Qomariyah 354 x 15 = 5310 hari.

ü  Ngimpi jima’ di lalaki, jeung di awewe karna umur 9 thn Qomariyah atawa 3186 hari. Anu dimaksud ngimpi jima’ didieu nyaeta kaluar cai mani.

ü  Haid pikeun awewe wungkul karna umur 9 thn bari tahun Qomariyah.

 

 

 

 

Catetan

Diantara kawajiban ibu sareng bapa kanu jadi anakna nyaeta marentah sholat dimana geus hiding jeung umur 7 thn. Oge dimana budak umur 9 thn ninggalkeun sholat, maka wajib ka kolotna nenggeul ka eta budak kalawan tenggeulan anu henteu matak raheut, margi aya dawuhan kang jeung Nabi anu ti ‘Abdulloh bin ‘Umar ;

ร™…ร™ร˜ยฑร™ร™ˆร™’ร˜ยง ร˜ยงร™Žร™ˆร™’ร™„ร™Žร˜ยงร˜ยฏร™Žร™ƒร™ร™…ร™’ ร˜ยจร™ร˜ยงร™„ร˜ยตร™Žร™‘ร™„ร™Žร˜ยงร˜ยฉร™ ร™ˆร™Žร™‡ร™ร™…ร™’ ร˜ยงร™Žร˜ยจร™’ร™†ร™Žร˜ยงร˜ยกร™ ร˜ยณร™Žร˜ยจร™’ร˜ยนร™ ร˜ยณร™ร™†ร™ร™Šร™’ร™†ร™Ž ร™ˆร™Žร˜ยงร˜ยถร™’ร˜ยฑร™ร˜ยจร™ร™ˆร™’ร˜ยงร™‡ร™ร™…ร™’ ร™ˆร™Žร™‡ร™ร™…ร™’ ร˜ยงร™Žร˜ยจร™’ร™†ร™Žร˜ยงร˜ยกร™ ร˜ยนร™Žร˜ยดร™’ร˜ยฑร™ร˜ยณร™ร™†ร™ร™Šร™’ร™†ร™Ž ร™ˆร™Žร™ร™Žร˜ยฑร™ร™‘ร™‚ร™ร™ˆร™’ร˜ยง ร˜ยจร™Žร™Šร™’ร™†ร™Žร™‡ร™ร™…ร™’ ร™ร™ร™‰ ร˜ยงร™„ร™’ร™…ร™Žร˜ยถร™Žร˜ยงร˜ยฌร™ร˜ยนร™.

“Kudu marentah aranjeun kabeh atawa mamatahan kabudak aranjeun kabeh kana ilmu sholat dimana umur 7 thn, jeung kudu neunggeul aranjeun kabeh dimana ninggalkeun sholat dina umur 9 thn kalawan teunggeulan ngadidik (henteu matak raheut), jeung kudu misahkeun aranjeun kabeh kabudk aranjeun kabeh dina kulem. (H.R Imam Ahmad, Abu Daud sareng Imam Hakim) Fiqhul Islam. Juz 1. Halaman 565, Bajuri Taqrib. Halaman 130

3- Ber’akal tegesna hiding.

Mangka teu wajib sholat ka jalma anu gelo sareng budak anu acan hiding jeung jalma anu Mugma ‘Alaih/ panyakit ayan (pingsan), oge henteu wajib qodlo pikeun jalma anu gelo, ngan di sunnatkeun wungkul menurut Imam Syafi’i. Anapon menurut Imam Ahmad bin Hambalimah wajib qodlo, syarat gelona meyakeun sakabeh sholat (lila).

4- Suci tina haid sareng nifas, jeung henteu wajib qodlo dimana saat, nargi aya hadits anu katampi ti Siti ‘Aisyah R.A ;

ร™ƒร™ร™†ร™Žร™‘ร˜ยง ร™†ร™ร˜ยคร™’ร™…ร™Žร˜ยฑร™ ร˜ยจร™ร™‚ร™Žร˜ยถร™Žร˜ยงร˜ยกร™ ร˜ยงร™„ร˜ยตร™ร™‘ร™Šร™Žร˜ยงร™…ร™ ร™ˆร™Žร™„ร™Žร˜ยงร™†ร™ร˜ยคร™’ร™…ร™Žร˜ยฑร™ร˜ยจร™ร™‚ร™Žร˜ยถร™Žร˜ยงร˜ยกร™ ร˜ยงร™„ร˜ยตร™‹ร™‘ร™„ร™Žร˜ยงร˜ยฉร™.

“Kaula diparentah kana ngodloan puasa, jeung henteu diparentah ngodloan sholat”. Bajuri Taqrib. Juz 1. Halaman 113

Lamun misallkeun aya awewe anu kekeh haying ngodloan sholat,  eta aya dua pendapat ;

  • Menurut Ibanu Hajar Al Haitami, haram hukumna.
  • Menurut Syihabuddiin Romli

5- ร˜ยจร™ร™„ร™ร™ˆร™’ร˜ยบร™ ร˜ยงร™„ร˜ยฏร™Žร™‘ร˜ยนร™’ร™ˆร™Žร™‡ (neupi da’wah)

Maka lamun rukun islam henteu nepi ka eta jalma, seperti jalma jauh ti ‘ulama (jalma anu ngarti kana bab sholat), maka henteu wajib sholat. Menurut Syaihuna Almukarom Akang Haji Ma’shum (akang ci kole ci amis tasik), margi dina kitab Tafsir Showi diuningakeun yen tina sapalihna syarat sahna ibadah jeung wajibna ibadah nyaeta nepina da’wah.

6- Salametna panca indra anu dua, nyaeta cepil sareng soca. Maka henteu wajib sholat ka jalma anu diciptakeun dina ka ayaan lolong jeung torek, sanajan tiyasa nyarios, jeung henteu wajib qodlo dimana cageur.

2. Syarat Sahna Sholat.

Hartina dimana kumpul ieu syarat di hiji jalma, maka sholat hukumna wajib, nyaeta aya 7:

1) ร˜ยฏร™ร˜ยฎร™ร™ˆร™’ร™„ร™ ร˜ยงร™„ร™’ร™ˆร™Žร™‚ร™’ร˜ยชร™ (asup waktu)

Maksudna henteu sah sholat kecuali saba’da asup waktu kalawan yaqin, atawa kusangkaan anu make ijtihad tur akur jeung buktina.

2) ร˜ยงร™ร˜ยณร™’ร˜ยชร™ร™‚ร™’ร˜ยจร™Žร˜ยงร™„ร™ ร˜ยงร™„ร™’ร™‚ร™ร˜ยจร™’ร™„ร™Žร˜ยฉ (madep ka qiblat)

Maksudna :

  • Menurut Imam Syafi’i, wajib madep kana jentulna ka’bah.
  • Menurut Imam Hanafi, Imam Maliki, Imam Ahmad, cukup madep kana Jihat/ arah ka’bah.

Dina sateu acan ka’bah janten qiblat, asalna kiblat teh Baitul Muqoddas. Rosul sareng para shohabat netepan madep ka qiblat Baitul Muqoddas dina salami 6 atanapi 7 sasih, anu sakumaha diriwayatkeun ku Abu Ishaq ti Shohabat Baro’, sholat anu pertama dipidamel nalika qiblatna ka’bah, eta aya dua pendapat ;

  • Menurut Ibnu ‘Umar (Abdullh), nyaeta sholat Dzuzhur.
  • Menurut qoul anu masyhur, nyaeta sholat ‘Ashar. Kitab Tafsir Ibnu Katsir. Juz 1. Halaman 193

Tata cara madep ka qiblat eta aya 3 gambaran :

1-  Lamun sholatna bari nagtung atawa bari diyuk, maka anu wajib madep ka qiblatna dada.

2-  Lamun sholatna nyangigir, maka anu wajib madep ka qiblat teh wajah sareng dada.

3- Lamun sholatna bari nangkarak, maka anu wajib madep ka qiblatna dampal sampean sareng wajah.

Tingkatan nganyahokeun qiblat ;

1- Kalawan yaqin nyaeta ku ninggali ka’bah atawa tempat sholatna kang jeung Nabi.

2- Melalui beja anu kapercaya.

3- Melalui ijtihad ku make kompas (podom).

4- Turut ka jalma anu ijtihad dimana henteu bisa ijtihad.

3) Suci tina hadats dua (leutik jeung geude).

Margi aya hadits anu katampi ti Abdulloh bin ‘Umar ;

ร™„ร™Žร˜ยงร™Šร™Žร™‚ร™’ร˜ยจร™Žร™„ร™ ร˜ยงร™„ร™„ร™‡ร™ ร˜ยตร™Žร™„ร™Žร˜ยงร˜ยฉร™Ž ร˜ยจร™ร˜ยบร™Žร™Šร™’ร˜ยฑร™ ร˜ยทร™Žร™‡ร™ร™ˆร™’ร˜ยฑร™

“Henteu narima Alloh kana sholat (henteu sah) ti jalma anu henteu suci tina hadats leutik jeung geude”. (H.R Jama’ah kecuali Imam Bukhori)

 

4) ร˜ยทร™Žร™‡ร™Žร˜ยงร˜ยฑร™Žร˜ยฉร™ ร˜ยนร™Žร™†ร™ร˜ยงร™„ร™†ร™Žร™‘ร˜ยฌร™Žร˜ยงร˜ยณร™Žร˜ยฉร™ ร™ร™ร™‰ ร˜ยงร™„ร˜ยซร™Žร™‘ร™ˆร™’ร˜ยจร™ ร™ˆร™Žร˜ยงร™„ร™’ร™…ร™Žร™ƒร™Žร˜ยงร™†ร™

Hartina suci tina najis anu henteu dihampura dina sholat dina tilu tempat ;

1- Dina Baju anu dipake jeung anu dibawa sanajan henteu usikna urang jeung anu paantel kana anu dipake.

2- Dina badan, hartina dzohirna badan jalma anu sholat, oge ngawengku kana jerona liang uran, liang baham sareng dua panon.

3- Tempat, hartina perkara anu ka antelan u tuur jeung badan nalika ker sholat.

5)  ร˜ยณร™Žร˜ยชร™’ร˜ยฑร™ร˜ยงร™„ร™’ร˜ยนร™Žร™ˆร™’ร˜ยฑร™Žร˜ยฉร™(nutupan aurat)

Ngaran aurat ;

  • Lughot : ร™ˆร™Žร™‡ร™ร™ˆร™Ž ร˜ยงร™Žร™„ร™†ร™Žร™‘ร™‚ร™’ร˜ยตร™                                                                    

“Kadar-kadar kurang”.

  • Istilah   :ร™…ร™Žร˜ยง ร™Šร™Žร˜ยฌร™ร˜ยจร™ ร˜ยณร™Žร˜ยชร™’ร˜ยฑร™ร™‡ร™Žร˜ยง ร™ˆร™Žร™Šร™Žร˜ยญร™’ร˜ยฑร™ร™…ร™ ร™†ร™Žร˜ยธร™’ร˜ยฑร™ร™‡ร™Žร˜ยง                                               

“Perkara anu wajib ditutupan-nana jeung haram ditinggalina”.

Margi aya dawuhan Alloh :

ร˜ยฎร™ร˜ยฐร™ร™ˆร™’ร˜ยงร˜ยฒร™ร™Šร™’ร™†ร™Žร˜ยชร™Žร™ƒร™ร™…ร™’ ร˜ยนร™ร™†ร™’ร˜ยฏร™Žร™ƒร™ร™„ร™ร™‘ ร™…ร™Žร˜ยณร™’ร˜ยฌร™ร˜ยฏร™. (ร˜ยงร™„ร˜ยงร˜ยนร˜ยฑร˜ยงร™ : 13)

“Kudu nyokot (make) kana baju aranjeun kabeh dimana rek sholat”. (Q.S Al A’rof :13)

Sakumaha anu didawuhkeun ku Abdulloh bin ‘Umar, anu dimaksud ku zayinah teh nyaeta baju dina nalika rek sholat.

Oge aya hadits anu katampi ti siti ‘Aisyah R.A :

ร™„ร™Žร˜ยงร™Šร™Žร™‚ร™’ร˜ยจร™Žร™„ร™ ร˜ยงร™„ร™„ร™‡ร™ ร˜ยตร™Žร™„ร™Žร˜ยงร˜ยฉร™Ž ร˜ยญร™Žร˜ยงร˜ยฆร™ร˜ยถร™ ร˜ยฅร™ร™„ร™Žร™‘ร˜ยงร˜ยจร™ร˜ยฎร™ร™…ร™Žร˜ยงร˜ยฑร™. ร˜ยฑร™ˆร™‡ ร˜ยงร™„ร˜ยญร˜ยงร™ƒร™… ร™ˆร˜ยตร˜ยญร˜ยญร™‡ ร˜ยงร˜ยจร™† ร˜ยญร˜ยจร˜ยงร™†

“Henteu nampi Alloh kana sholatna jalma nu baligh kajaba make tutup-tutup (nutupan aurat)”. (H.R Imam Hakim anu dishohehkeun ku Ibnu Hibban)

Syarat perkara anu bisa dipake nutupan aurat :

1. Kudu nutupan kana sakabeh auratna bari dipake.

2. Bisa ngaleungitkeun kana warna auratna.

Tanbih

Dina kitab Syarah I’anatu Tlolibiin. Juz 1. Halaman 113. Dijelaskeun wajib nutupan aurat ti belah luhur jeung sakabeh gigir, henteu wajib ti belah handap. Hartina lamun kersaholat auratna kaciri ti belah luhur atawa ti gigir, maka sholatna batal, kajaba lamun langsung ditutupan. Anapon lamun ti belah handapmah tergantung jalmana, hartina lamun lalakimah henteu batal, lamun awewemah batal.

Penjelasan Aurat.

1. Pikeun lalaki aya 5 gambaran :

v  Nalika ker sorangan nyaeta Qubul jeung Dubur.

v  Nalika ker sholat jeung harepeun lalaki atawa awewe sa Mahram, nyaeta antara bujal jeung tuur asalkeun ulah aya syahwat jeung henteu nimnulkeun fitnah.

v  Dihareupeun awewe lain mahram, nyaeta sakabeh badan.

v  Dihareupeun pamajikan-nana atawa Amat (tawanan perang ti jalma kafir bari awewe), etamah teu aya aurat.

2. Pikeun awewe anu merdeka aya opat gambaran :

v  Nalika nyorangan, hareupeun awewe muslim jeung hareupeun lalaki muhrim, nyaeta antara bujal jeung tuur.

v  Nalika haruepeun awewe anu paseq jeung awewe kafir, nyaeta salian mastaka, rarai, punduk, dua panangan nepikeun kana peupeuteuyan, dua sampean nepikeun kana tuur.

v  Nalika ker sholat, nyaeta sakabeh badan salianwajah jeung dua dampal panangan neupika pigeulangan.

v  Dihareupeun lalaki lain mahram, eta sakabeh badan cauk qoul Mu’tamad. Tapi menurut qoul anu Dlo’ifmah salian beungeut jeung dampal leungeun, kalawan syarat ;

a. Teu aya fitnah.

b. Henteu make syahwat.

c. Beungeut jeung dampal leungeuna henteu make papaes.

v  Dipayuneun salaki etamah henteu aya aurat.

6) Apal kana hukum wajibna sholat.

7) Ulah nekadkeun sakabeh rukun atawa padamelan sholat kana sunnat (nekadkeun kana sunnat).

 

 

 

 

 

 

III.Rukun Sholat.

Hadits Rukun sholat :

ร˜ยนร™† ร˜ยงร˜ยจร™‰ ร™‡ร˜ยฑร™Šร˜ยฑร˜ยฉ ร˜ยฑร˜ยถร™Š ร˜ยงร™„ร™„ร™‡ ร˜ยนร™†ร™‡. ร˜ยฃร™Žร™†ร™Žร™‘ ร˜ยฑร™Žร˜ยฌร™ร™„ร™‹ร˜ยง ร˜ยฏร™Žร˜ยฎร™Žร™„ร™Ž ร˜ยงร™„ร™’ร™…ร™Žร˜ยณร™’ร˜ยฌร™ร˜ยฏร™Ž ร™ร™Žร˜ยตร™Žร™„ร™ร™‘ร™‰ ร˜ยซร™ร™…ร™Žร™‘ ร˜ยฌร™Žร˜ยงร˜ยกร™Ž ร™ร™Žร˜ยณร™Žร™„ร™ร™‘ร™…ร™Ž ร˜ยนร™Žร™„ร™Žร™‰ ร˜ยงร™„ร™†ร™Žร™‘ร˜ยจร™ร™Šร™ร™‘ ร˜ยตร™„ร˜ยนร™…. ร™ร™Žร™‚ร™Žร˜ยงร™„ร™Ž ร˜ยงร™ร˜ยฑร™’ร˜ยฌร™ร˜ยนร™’ ร™ร™Žร˜ยตร™Žร™„ร™ร™‘ ร™ร™Žร˜ยฅร™ร™†ร™Žร™‘ร™ƒร™Ž ร™„ร™Žร™…ร™’ ร˜ยชร™ร˜ยตร™Žร™„ร™ร™‘ ร™ร™Žร˜ยตร™Žร™„ร™Žร™‘ ร˜ยซร™ร™…ร™Žร™‘ ร˜ยฌร™Žร˜ยงร˜ยกร™Ž ร™ร™Žร˜ยฃร™Žร™…ร™Žร˜ยฑร™Žร™‡ร™ ร˜ยจร™ร˜ยงร™„ร˜ยฑร™ร™‘ร˜ยฌร™ร™ˆร™’ร˜ยนร™ ร™ร™Žร˜ยนร™Žร™„ร™Ž ร˜ยฐร™Žร™„ร™ร™ƒร™Ž ร˜ยซร™Žร™„ร™Žร˜ยงร˜ยซร™Ž ร™…ร™Žร˜ยฑร™Žร™‘ร˜ยงร˜ยชร™ ร™ร™Žร™‚ร™Žร˜ยงร™„ร™Ž ร™ˆร™Žร˜ยงร™„ร™Žร™‘ร˜ยฐร™ร™Šร™’ ร˜ยจร™Žร˜ยนร™Žร˜ยซร™Žร™ƒร™Ž ร˜ยจร™ร˜ยงร™„ร™’ร˜ยญร™Žร™‚ร™ร™‘ ร™…ร™Žร˜ยง ร˜ยงร™ร˜ยญร™’ร˜ยณร™ร™†ร™ ร˜ยบร™Žร™Šร™’ร˜ยฑร™Žร™‡ร™Žร˜ยฐร™Žร˜ยง ร™ร™Žร˜ยนร™Žร™„ร™ร™‘ร™…ร™’ร™†ร™ร™‰ ร™ร™Žร™‚ร™Žร˜ยงร™„ร™Ž ร˜ยตร™Žร™„ร™Žร™‘ร™‰ ร˜ยงร™„ร™„ร™‡ร™ ร˜ยนร™Žร™„ร™Žร™Šร™’ร™‡ร™ ร™ˆร™Žร˜ยณร™Žร™„ร™Žร™‘ร™…ร™Ž ร˜ยฅร™ร˜ยฐร™Žร˜ยง ร™‚ร™ร™…ร™’ร˜ยชร™Ž ร˜ยฅร™ร™„ร™Žร™‰ ร˜ยงร™„ร˜ยตร™Žร™‘ร™„ร™Žร˜ยงร˜ยฉร™ ร™ร™Žร˜ยงร˜ยณร™’ร˜ยจร™Žร˜ยบร™ ร˜ยงร™„ร™’ร™ˆร™ร˜ยถร™ร™ˆร™’ร˜ยกร™Žร˜ยซร™ร™…ร™Žร™‘ ร˜ยงร˜ยณร™’ร˜ยชร™Žร™‚ร™’ร˜ยจร™ร™„ร™ ร˜ยงร™„ร™’ร™‚ร™ร˜ยจร™’ร™„ร™Žร˜ยฉร™Ž ร™ร™Žร™ƒร™Žร˜ยจร™ร™‘ร˜ยฑร™’ ร˜ยซร™ร™…ร™Žร™‘ ร˜ยงร™‚ร™’ร˜ยฑร™Žร˜ยฃร™’ ร™…ร™Žร˜ยง ร˜ยชร™Žร™Šร™Žร˜ยณร™Žร™‘ร˜ยฑร™Ž ร™…ร™Žร˜ยนร™Žร™ƒร™Ž ร™…ร™ร™†ร™Ž ร˜ยงร™„ร™’ร™‚ร™ร˜ยฑร™’ร˜ยขร™†ร™ ร˜ยซร™ร™…ร™Žร™‘ ร˜ยงร˜ยฑร™’ร™ƒร™Žร˜ยนร™’ ร˜ยญร™Žร˜ยชร™Žร™‘ร™‰ ร˜ยชร™Žร˜ยทร™’ร™…ร™Žร˜ยฆร™ร™†ร™Žร™‘ ร˜ยฑร™Žร˜ยงร™ƒร™ร˜ยนร™‹ร˜ยง ร˜ยซร™ร™…ร™Žร™‘ ร˜ยงร˜ยฑร™’ร™ร™Žร˜ยนร™’ ร˜ยญร™Žร˜ยชร™Žร™‘ร™‰ ร˜ยชร™Žร˜ยนร™’ร˜ยชร™Žร˜ยฏร™ร™„ร™Ž ร™‚ร™Žร˜ยงร˜ยฆร™ร™…ร™‹ร˜ยง ร˜ยซร™ร™…ร™Žร™‘ ร˜ยงร˜ยณร™’ร˜ยฌร™ร˜ยฏร™’ ร˜ยญร™Žร˜ยชร™Žร™‘ร™‰ ร˜ยชร™Žร˜ยทร™’ร™…ร™Žร˜ยฆร™ร™†ร™Žร™‘ ร˜ยณร™Žร˜ยงร˜ยฌร™ร˜ยฏร™‹ร˜ยง ร˜ยซร™ร™…ร™Žร™‘ ร˜ยงร˜ยฑร™’ร™ร™Žร˜ยนร™’ ร˜ยญร™Žร˜ยชร™Žร™‘ร™‰ ร˜ยชร™Žร˜ยทร™’ร™…ร™Žร˜ยฆร™ร™†ร™Žร™‘ ร˜ยฌร™Žร˜ยงร™„ร™ร˜ยณร™‹ร˜ยง ร˜ยซร™ร™…ร™Žร™‘ ร˜ยงร˜ยณร™’ร˜ยฌร™ร˜ยฏร™’ ร˜ยญร™Žร˜ยชร™Žร™‘ร™‰ ร˜ยชร™Žร˜ยทร™’ร™…ร™Žร˜ยฆร™ร™†ร™Žร™‘ ร˜ยณร™Žร˜ยงร˜ยฌร™ร˜ยฏร™‹ร˜ยง ร˜ยซร™ร™…ร™Žร™‘ ร˜ยงร˜ยฑร™’ร™ร™Žร˜ยนร™’ ร˜ยญร™Žร˜ยชร™Žร™‘ร™‰ ร™Šร™Žร˜ยณร™’ร˜ยชร™Žร™ˆร™ร™Šร™Ž ร™‚ร™Žร˜ยงร˜ยฆร™ร™…ร™‹ร˜ยง ร˜ยซร™ร™…ร™Žร™‘ ร˜ยงร™ร™’ร˜ยนร™Žร™„ร™’ ร˜ยฐร™Žร™„ร™ร™ƒร™Ž ร™ร™ร™‰ ร˜ยฌร™Žร™…ร™ร™Šร™’ร˜ยนร™ ร˜ยตร™Žร™„ร™Žร˜ยงร˜ยชร™ร™ƒร™Ž ร™ƒร™ร™„ร™ร™‘ร™‡ร™Žร˜ยง. ร˜ยฑร™ˆร™‡ ร˜ยงร˜ยญร™…ร˜ยฏ ร™ˆร™…ร˜ยณร™„ร™… ร™ˆร˜ยจร˜ยฎร˜ยงร˜ยฑร™‰ (ร™ร™‚ร™‡ ร˜ยงร™„ร˜ยงร˜ยณร™„ร˜ยงร™…. ร˜ยฌร˜ยฒร˜ยก 1. ร˜ยต 117, ร˜ยจร˜ยฏร˜ยงร™Šร˜ยฉ ร˜ยงร™„ร™…ร˜ยฌร˜ยชร™‡ร˜ยฏ. ร˜ยฌร˜ยฒร˜ยก 1. ร˜ยต 91)

“Katampi ti Abi Hurairoh R.A, saestuna hiji pameget (Kholad bin Rofi’) lebet ka masjid, teras netepan, teras dongkap ka kang jeung Nabi bari uluk salam, maka Nabi ngawaler kana salamna, teras Nabi ngadawuh ; Anjeun kudu ngabalikan deui sholat, karna anjeun teu acan sholat. Teras eta pameget netepan deui, sa entos netepan dingkap deui ka kang jeung Nabi bari uluk salam, tapi saparantosna Nabi ngawaler kana salamna, Nabi miwarang deui sholat dugi ka tilu kali, teras eta pameget nyarios ; Deumi dzat anu parantos ngutus kasalira kalawan haq, kaula henteu bisa midameul deui sholat salian ieu, margi salira salira tiyasa ngawurukan ka abdi. Maka Nabi ngadawuh ; Dimana anjeun rek sholat maka kudu wudlu heula, teras madep ka qiblat, teras takbir, ngaos al fatihah, ruku’ bari tumaninah, i’tidal nepikeun ka ajeug bari tumaninah, sujud bari tumaninah, diuk antara dua sujud bari tumaninah, sujud bari tumaninah, ceungkat, nangtung anjeu. Tuluy make anjeun kana anu geus ditutur dina sakabeh sholat”. (H.R Imam Ahmad, Imam Muslim sareng Bukhori)

Hartosna ieu hadits dicandak tina ร˜ยนร™ร™…ร™’ร˜ยฏร™Žร˜ยฉร™ ร˜ยงร™„ร™’ร™‚ร™Žร˜ยงร˜ยฑร™ร˜ยฆร™  Syarah Bukhori. Juz 5

Wallahu'alam..Bishowabbih...